Jak se soustředit 2

Doufám, že už jste četli první článek z této série, který si můžete přečíst zde: jak se soustředit. Dnes to posuneme ještě trochu dál. Začneme používat vědecké poznatky a mobilní aplikace, které Vám určitě zvýší produktivitu a zlepší soustředění. Pojďme tedy na to…

4546017269_ddac803025

Jak se soustředit

Ve zmiňovaném prvním dílu o soustředění jsem psal, že to co nás nejvíce vyhazuje z módu soustředění je neustále vyrušování, což znamená, že se učím a přitom se třeba dívám na videa na youtube, chatuju na facebooku.

To je ta nejhorší věc, kterou můžeme během učení dělat. Nikdy se nenechte ničím vyrušovat, nesmírně Vás to zpomaluje.

Jasně snadno se to říká ale hůře provádí. V dnešních 3 tipech se Vám bude snažit pomoct v tom, abyste už neměli problém s vyrušováním, které Vás zpomaluje a postupně ničí Váš „sval“ soustředění.

Do stavu super soustředění, ve kterém se učíme nejrychleji, se dostaneme tak, že se na danou věc soustředíme alespoň 10 minut bez vyrušování. 10 minut je možná krátká doba, ale někdy je velmi těžké si nevypnout facebook, nebo nevypnout youtube se svým oblíbeným kanálem.

Kognitivní měnící penalizace

Je vědecky podložená teorie, která prohlašuje: Pokud se chci na něco soustředit, mozek musí nejprve načíst data a vyhodit data předchozí, to stojí mozek energii a sílu. Říkáme tomu kognitivní měnící penalizace. Každý Vám říká, ať multitaskujete atd.. Ale to všechno je mýtus, ve skutečnosti můžeme dělat jen jednu věc najednou. Ne, ani vy ženy nedokážete dělat 2 věci najednou :).   Každá změna činnosti nás stojí sílu a energii, proto by našim cílem mělo být zmenšení počet kognitivních měnících penalizací. Aby náš mozek nemusel stále načítat a vyhazovat informace z mozku. Navíc, pokud multitaskujete informace si nikdy hluboce nezapamatujete.

Doufám, že jste všichni pochopili. V zkratce ještě jednou. Mozek se nedokáže soustředit na více věci najednou. Proto musí svou soustředěnost stále přepínat a to ho vybíjí, ztrácí tím energii a sílu. Proto se soustřeďme na jednu věc a až ji dokončíte přejděte na druhou.

I. Vytvořte si motivátor

První tip je jednoduchý ale přesto efektivní. Vytvořte si motivační zařízení, které Vás bude motivovat se učit každý den.

Aha ale jak takový motivátor vytvořit. Je to zcela jednoduché. Každou neděli si vytvořte plán ohledně učení na příští týden. Np. budu se učit každý den 30 minut, i když nebudeme psát písemky. Takhle samo o sobě by Vás to až tak nemotivovalo, proto uzavřete sázku, že to zvládnete. Třeba se svou mamkou, řekněte ji: mam,i když se nebudu učit každý den 30 minut musím ti dát v neděli 100 kč, ale když to dokážu ty zas musíš dát mně 200 kč. Je to Vaše mamka ta na sázku určitě přistoupí.

Druhé řešení je začít používat aplikaci, která vás donutí pracovat. Doporučuji beeminder.com . Abych byl upřímný apku zatím nepoužívám, ale začnu a napíšu na ni nějakou recenzi. Ohlasy jsou ovšem skvělé.

II. Spalte za sebou všechny mosty

Když nemáte doma přístup k internetu, mobil se Vám vybil a víte, že máte zítra písemku asi se na to jen tak z nudy podíváte, protože stejně nic lepšího na práci nemáte, přece nebude mámě pomáhat s nádobím, nebo s taťkou pracovat v garáži.

Proto doporučuji všem, nainstalujte si doplněk do prohlížeče StayFocused. Pokud budete mít nějaký problém se zprovozněním tohoto doplňku do prohlížeče, napište komentář a já Vám s radostí poradím. Doplněk Vám jednoduše zablokuje všechny nežádoucí stránky, které Vás vyrušují při práci.

Další je aplikace Forest pro mobily. Je to hra, která Vás odmění za to, že po nějakou dobu nebudete používat mobil. Možná si říkáte, tak si mobil rovnou vypnu. Ale to není tak efektivní, protože pokud ho vypnete nedostanete žádnou odměnu. Ale při hraní Forestu Vás aplikace odmění stromkem. Budu Vás to určitě motivovat, když uvidíte jak Vám roste Váš les soustředěnosti. 🙂

forest

Jak být lépe soustředěný

Takže instalujte appku do mobilu i doplněk prohlížeče. Určitě uvidíte zlepšení v soustředění.

III. Meditujte jednou denně

Možná si říkáte, jsem snad nějaký mnich abych hodiny denně meditoval. Ne, nejste ani nemusíte hodiny meditovat. Stačí pokud se ráno probudíte, umyjete si zuby a sednete si na židli zavřete oči a na 3 minutky se soustředíte na svůj dech. Jen a pouze nádech výdech. Na nic nemyslete je to snadné.

Soustředění je jako sval, když ho trénujete, zlepšuje se. A jací musíte být při meditování? Bingo soustředění. Mně meditování se soustředěním pomohlo, 3 minuty denně jsem schopen tomu obětovat tak proč ne Vy? Je to pouze 0,21 % dne 🙂

Doporučuji článek: Jak se lépe probouzet a mít tak lepší koncentraci a soustředění během dne.

Děkuji za přečtení článku. A budu vážně rád pokud si rady vezmete k srdci. Okamžitě si vytvořte motivátor na příští týden ať už elektronický, nebo na papíře, uzavřete sázku. Poté si nainstalujte aplikace. Při učení nezapínejte internet. Už tohle Vám zvedne hodně zlepší soustředění. A na závěr nenechte svůj sval koncentrace zakrnět, trénujte ho. Stačí jen 2 minutky meditace denně a za chvíli uvidíte rozdíl.

Určitě si ještě o soustředění na tomto webu nějaký článek přečtete. Ale už teď jste téměř mistry soustředění. Naučte i své přátele jak se soustředit. Budu vděčný za každé sdílení.

Sdílejte na sociálních sítích!!!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr

Trackbacks & Pings

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *